De laatste weekjes genieten - Reisverslag uit Silves, Portugal van Robin Mertens - WaarBenJij.nu De laatste weekjes genieten - Reisverslag uit Silves, Portugal van Robin Mertens - WaarBenJij.nu

De laatste weekjes genieten

Door: Robin Mertens

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Juni 2015 | Portugal, Silves

Het einde is helaas al weer in zicht van het goede leven in Portugal. Het toeristenseizoen is nu al echt flink begonnen en er komen steeds meer klanten bij het bedrijf. De lange hete drukke dagen zijn zwaarder dan in de eerste weken. Door ons kleurtje worden we vaak genoeg als locals aangezien en ze vragen van alles in het gebrekkig Portugees en Engels.
Regelmatig na het werk lekker mee eten met onze stagebegeleidster die héérlijk kan koken, dus dat is totaal niet erg voor ons. 1x heeft zelf een hele dag in de keuken gestaan om een heerlijke Indiase Curry voor ons te maken!!

De andere 3 Nederlandse stagiaires zijn ondertussen net vertrokken terug naar Nederland, waarvan 1 over 3 weken terugkomt om hier te gaan wonen. Hierdoor hebben wij weer meer werk dat we moeten overnemen. Maar toen hadden we een puppy gevonden. Een kleine Portugese herder die in het begin heel angstig was. We konden hem amper aanraken of hij rende weg.. Inmiddels is hij gewend en komt hij altijd kwispelend naar mij toegerend. Omdat er geen plek meer was voor de hond (omdat ze er al 7 hebben) vroegen ze of ik hem mee wou nemen naar Nederland! Ik wist het antwoord al.. dus mijn ouders over kunnen halen en die vonden het ook een goed idee.

Dus na mijn stage een gezinsuitbreiding :)